התזונה שתעשה לכם ולילדים שלכם את שנת הלימודים

עפר גדנקן No Comments on התזונה שתעשה לכם ולילדים שלכם את שנת הלימודים
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

למרות השפע ומגוון המזון שיש לנו, התזונה שלנו עלולה להיות דלה ברכיבים תזונתיים, בפרט אם מזון מתועש ומעובד הוא חלק ניכר ממנה. לכן, חשוב שנכיר מהם אותם רכיבים תזונתיים שחיוניים לילדים שלנו ביום הלימודים ונדע לספק להם אותה בדרכים יצירתיות.

נטילה יומיומית של תוספי תזונה לילדים עשויה לתת פתרון נוח וזמין במקרים שבהם התזונה היומית של הילד בררנית ולוקה בחסר, יחד עם הדגשת החשיבות בחינוך לתזונה נכונה המכילה את כל רכיבי התזונה החיוניים.

קיימים רכיבים בתזונה שחסר בהם עלול לפגוע ביכולות הקוגנטיביות. אחד מהם הוא הברזל. מלבד חשיבותו של הברזל להתפתחות העצבית, לתפקוד מערכת החיסון, לבריאות הרקמות, לגדילה ועוד, מחסור בברזל עלול לגרום לפגיעה בהתפתחות הקוגנטיבית ובהישגים הלימודיים.

מחסור בברזל יכול להיווצר בתקופות של גדילה בהן הדרישה לברזל מוגברת. סיבות נוספות כוללות ספיגה נמוכה של ברזל או צריכה תזונתית לא מספקת.

כדי למנוע חסר בברזל נוכל לשלב מזון עשיר בברזל בתזונת הילדים. מזונות עשירים בברזל מהחי כוללים בשר הודו אדום ובשר בקר. גם איברים פנימיים כמו כבד עשירים בברזל, אך הם עשירים גם בחומרים מזיקים ולכן מהם כדאי להמעיט. מזונות עשירים בברזל מהצומח כוללים: אגוזים ושקדים או ממרחים העשויים מהם,  ירקות עליים וכל משפחת הקטניות הכוללת בתוכה עדשים בצבעים שונים, אפונה יבשה, שעועיות יבשות, גרגרי חומוס, פול ופולי סויה.

במצב בו יש מחסור בברזל, לצד הקפדה על התזונה, חשוב גם לשלב תוסף תזונה לילדים בהנחיית הרופא המטפל. ההשלכות של מחסור בברזל בילדות עלולות להיות בלתי הפיכות, ולכן חשוב לטפל במחסור במהירות.

ניתן למצוא היום בשוק מגוון רחב של תוספי תזונה לילדים ומינרלים לילדים, שנבדלים זה מזה במידת היעילות שלהם וגם בהשפעתם על תופעות לוואי. ברזל בטכנולוגיה סוכרוזומלית הוא בעל מנגנון ספיגה יעיל במיוחד. בזכות תכונה זו, הוא ידוע במיעוט תופעות לוואי ובתיקון יעיל של המחסור בברזל.



0 תגובות